Pon Dealer & Muntstad
gaan samen verder
SEAT Mobiliteitsservice staat 24/7 voor je klaar
Niets is vervelender dan stilstaan door pech. Daarom willen wij jou zo snel mogelijk weer op weg helpen, waar je ook bent in Nederland of in Europa*. We spreken van pech als er een rood waarschuwingslampje op je dashboard brandt of als je met je auto als gevolg van een defect niet meer zelfstandig de dichtstbijzijnde SEAT dealer kunt bereiken.
Sta je met pech langs de weg? Bel dan de Mobiliteitsservice. Ook in het buitenland*.
Heb je pech? Neem direct contact op:
- In Nederland: 088 - 0330106, ook vanuit het buitenland
- Ben je klant van SEAT Private Lease en heb je pech, klik dan hier.
Zorg dat jouw Mobiliteitsservice geldig blijft
Elke nieuwe SEAT heeft vanaf de aflevering standaard recht op SEAT Mobiliteitsservice. Omdat SEAT vindt dat je ook na 2 jaar verzekerd moet kunnen zijn van SEAT Mobiliteitsservice, hoef je slechts aan één voorwaarde te voldoen: je laat het reguliere onderhoud van je SEAT binnen de voorgeschreven periode of het voorgeschreven aantal kilometers door de officiële SEAT dealer uitvoeren. Net als de geadviseerde onderhouds- en reparatiewerkzaamheden. Zo ben je gegarandeerd van het optimaal functioneren van je SEAT, nu en in de toekomst.
Bewaar je serviceboekje goed
Na voorgeschreven onderhoud plaatst je SEAT dealer een of meer stempels in het serviceboekje van je auto. Deze stempels zijn het bewijs dat aan de voorwaarden van de Mobiliteitsservice is voldaan. Houd je serviceboekje daarom altijd in de auto. Nieuwere modellen hebben een digitaal serviceplan. Na ieder onderhoud krijg je hiervan een afdruk mee. Bewaar deze bij het instructieboekje in de auto.
Is je recht op gratis mobiliteitsservice verlopen?
Als je SEAT niet op tijd onderhoud heeft gehad of je hebt deze pas gekocht en onderhoud is niet bij een SEAT dealer uitgevoerd, dan is het laten uitvoeren van voorgeschreven onderhoud met bijbehorende reparatieadviezen bij de SEAT dealer voldoende om de Mobiliteitsservice weer opnieuw in te laten gaan.
Wat te doen bij pech?
- Zorg dat je op een veilige plaats staat en de benodigde veiligheidsmaatregelen neemt. Zet bijvoorbeeld een gevarendriehoek neer en doe een veiligheidshesje aan.
- Bel SEAT Mobiliteitsservice (Pechhulp) op 088 - 0330106
- Houd je SEAT Serviceboekje met de onderhoudsgegevens bij de hand
- De medewerker stelt je enkele vragen over de kilometerstand, naam en plaats van je dealer, onderhoud en de meldcode. Dit zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer en vind je in het SEAT Serviceboekje.
- Zorg dat je weet waar je staat, zodat je het wegnummer en eventueel het hectometerpaaltje kan doorgeven. Het is ook belangrijk dat je weet tussen welke plaatsen je staat.
- Zodra de benodigde gegevens compleet zijn, zal de alarmcentrale van de SEAT Mobiliteitsservice (Pechhulp) de hulpverlening opstarten. Bij problemen kan je altijd weer bellen naar de alarmcentrale.