Pon Dealer & Muntstad
gaan samen verder
De vierde-generatie Škoda Superb
De geheel nieuwe Škoda Superb van de vierde generatie blijft trouw aan een goede traditie. Op het gebied van design, ruimteaanbod, comfort, luxe en technologie zet het vlaggenschip opnieuw de norm hoger. Het nieuwe model wordt geleverd als Hatchback en Combi. Voor het allereerst is de Škoda Superb nu ook beschikbaar met mild-hybridetechnologie. De nieuwe plug-in hybride-varianten hebben een indrukwekkend elektrisch bereik van ruim 100 kilometer*. Bovendien is de nieuwe Superb voorzien van maar liefst 28 handige Simply Clever-features. De onthulling van de nieuwe Superb staat gepland voor begin november.
Krachtige lijnen
De nieuwste Superb-modellen vallen op door hun krachtige lijnen en de strakke lichtunits aan de voor- en achterzijde, die de vernieuwde designtaal van Škoda perfect weergeven. De lichtunits aan de voorkant hebben een indrukwekkende driedimensionale uitstraling, versterkt door nieuwe crystalline-elementen. De full-LED matrixkoplampen hebben een unieke uitstraling dankzij zeshoekige bi-LED matrixmodules en een nieuw, gekleurd Crystallinium-element.
Nog meer ruimte en comfort in de Nieuwe Skoda Superb
De nieuwe Superb biedt nog meer ruimte en comfort. Met een lengte van 4,91 meter (Combi: 4,90 meter), een breedte van 1,85 meter en een hoogte van 1,48 meter (Combi: 1,48 meter), en een royale wielbasis van 2,84 meter, overtreft het interieur zelfs de vorige Superb in ruimte. De achterpassagiers kunnen hun benen strekken en genieten van extra hoofdruimte op alle zitplaatsen.
De bagageruimte van de Superb Hatchback heeft een indrukwekkende inhoud van 645 liter, terwijl de Combi zelfs 690 liter biedt, wat 30 liter meer is dan zijn voorganger.
Het interieur van de nieuwe Superb staat bekend om het maximaal bedieningsgemak. Een slimme combinatie van fysieke knoppen en een groot 12,9-inch touchscreen zorgt voor intuïtieve controle. Bovendien is de transmissieselector nu handig geplaatst op de stuurkolom, waardoor de middenconsole een nettere uitstraling krijgt en extra opbergruimte beschikbaar is.
Primeur: mild-hybride technologie!
Škoda staat erom bekend dat de Superb altijd voorop loopt op het gebied van technologie, en dat is nu niet anders. De Superb Combi is nu beschikbaar als iV-variant, uitgerust met plug-in hybridetechnologie. Het systeemvermogen bedraagt maar liefst 150 kW/204 pk. Een opvallende verbetering ten opzichte van zijn voorganger is de vergrote batterijcapaciteit, die nu 25,7 kWh bedraagt in plaats van 12,7 kWh. Hierdoor heeft de Superb Combi iV nu een indrukwekkend elektrisch bereik van ruim 100 kilometer* voordat hij weer moet worden opgeladen. Bovendien gaat het opladen nu sneller bij openbare laadpunten en wallboxes (3,6-11 kW), en is zelfs snelladen tot 50 kW mogelijk.
Naast de iV-variant biedt de nieuwe Superb ook efficiënte mild-hybridetechnologie aan, inclusief de nieuwste generatie cilinderuitschakeling (ACT+). De 1.5 TSI mHEV levert een vermogen van 110 kW/150 pk.
Het goede nieuws is dat alle motoren voldoen aan de Euro 6 emissienorm en dat elke nieuwe Superb is uitgerust met een automatische DSG-transmissie met dubbele koppeling. Zo zet Škoda wederom een grote stap voorwaarts in duurzame en innovatieve mobiliteit!
Nieuwe én verbeterde veiligheidssystemen
Op het gebied van rijassistentie is de vierde generatie Superb eveneens helemaal van deze tijd. Nieuw is Turn Assist, waarbij het systeem waarschuwt voor aanrijdingen met tegemoetkomende voertuigen en activeert indien nodig automatisch de rem bij het afslaan. Ook Crossroad Assist debuteert in de Superb. Dit systeem maakt gebruik van radarsensoren in de voorbumper. Zelfs op kruisingen met beperkt zicht detecteert het systeem verkeersdeelnemers die van links of rechts komen. Akoestische en visuele signalen waarschuwen de bestuurder daarvoor.
Bestaande systemen als Emergency Assist zijn verder verbeterd. Front Assist ‘herkent’ naast voetgangers nu ook fietsers (Predictive Cyclist Protection). Het nieuwe Top View maakt gebruik van vier camera’s om de directe omgeving van de auto (360 graden) in beeld te brengen. De weergave is scherper dan ooit. In een nieuwe Superb zijn tot wel tien airbags aanwezig, waaronder één die voorkomt dat bestuurder en voorpassagier bij een aanrijding met elkaar in contact komen.
Het volgende niveau van Simply Clever
Simply Clever-features staan bekend als de slimme en gebruiksvriendelijke snufjes van Škoda. In de nieuwe Superb introduceren we opnieuw drie handige toevoegingen. De bagageruimteafdekking van de Superb Combi is nu elektrisch bedienbaar, wat het gebruiksgemak verder vergroot. De centrale armsteun achterin herbergt nu een handige houder voor tablets, en aan de achterzijde van elke voorstoel bevindt zich een dubbel opbergvak voor tijdschriften of een smartphone. Nog een handige feature is de ingebouwde trechter waarmee het watersproeierreservoir eenvoudig bijgevuld kan worden.
Natuurlijk zijn ook de vertrouwde Simply Clever-elementen zoals de paraplu's in de portieren, diverse bekerhouders, een 12V-aansluiting en handige haakjes in de bagageruimte nog steeds aanwezig in de nieuwe Superb. In totaal biedt het topmodel van Škoda maar liefst 28 Simply Clever-functies, waardoor het dagelijks leven nog gemakkelijker wordt.
De onthulling van de nieuwe Škoda Superb staat gepland voor begin november van dit jaar. Gedurende de aanloop naar de marktintroductie in het voorjaar van 2024, zal Škoda alle details, exacte specificaties en prijzen van de line-up bekendmaken.
DISCLAIMER
De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.
* Het genoemde aantal kilometers is de theoretische verwachte maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.