Pon Dealer & Muntstad
gaan samen verder
Hulp bij pech
Is je Škoda geleverd na 1 januari 2000 en is deze volgens fabrieksvoorschriften onderhouden bij de officiële Škoda-dealer, dan behoud je levenslang het recht op Pechhulp. De garantie houdt in dat je kosteloos wordt geholpen mocht je auto onverhoopt pech hebben.
Wat valt onder de Pechhulp?
De Pechhulp vergoedt de kosten van de hulpverlener die ter plekke komt om je weer op weg te helpen. Lukt dit niet, dan wordt jouw auto kosteloos naar de dichtstbijzijnde Škoda dealer gesleept.
- Hulp op plek van stranding, in binnen- en buitenland
- Indien noodzakelijk: sleepservice naar dichtstbijzijnde Škoda-dealer
- In overleg als jouw Škoda niet binnen drie uur gerepareerd kan worden bij de Škoda-dealer:
- Alternatief vervoer, zoals taxi of openbaar vervoer (tot maximaal € 80)
- Vervangende auto voor maximaal 3 dagen
- Hotelovernachting voor jou en jouw passagiers (basis 1 nacht met een maximum van 3 in verband met het weekend)
Achterstallig onderhoud of een gebruikte Škoda gekocht?
Heb jij of de vorige eigenaar onderhoud of reparaties aan jouw Škoda niet of elders laten uitvoeren? Dan wordt de Škoda Pechhulp weer van kracht zodra je bij de Škoda-dealer een grote beurt of een Long Life Onderhoudsbeurt heeft laten uitvoeren inclusief de geadviseerde reparaties.
Niet inbegrepen
De volgende situaties worden niet gedekt door de Škoda Pechhulp:
- Lege accu door eigen toedoen
- Naderhand verkeerd ingebouwde accessoires
- Sleutel in afgesloten auto achterlaten
- Ongeval
- Geen brandstof in tank
In het buitenland niet gedekt, in Nederland wel
- Een lekke band of verkeerde brandstof
In welke landen geldt de Škoda Mobiliteitsservice?
- België
- Denemarken
- Duitsland
- Estland
- Finland
- Frankrijk
- Griekenland
- Groot-Brittannië/Noord-Ierland
- Hongarije
- Ierland
- Italië
- Kroatië
- Luxemburg
- Nederland
- Noorwegen
- Oostenrijk
- Polen
- Portugal
- Slovenië
- Spanje
- Tsjechië
- Turkije
- Zweden
- Zwitserland
Reparatie in het buitenland
Wanneer je auto eenmaal bij de dealer staat, verlangt deze in de meeste gevallen een akkoord voor reparatie (handtekening). Houd daar rekening mee, aangezien de kans bestaat dat ze anders niet beginnen aan de reparatie en jij en de dealer onnodig lang op elkaar wachten.
Garages voeren reparaties in de meeste gevallen niet ‘gratis’ uit, ook als je voertuig nog onder de fabrieksgarantie valt. Zij verlangen dat je direct betaalt en laten het aan jou over om de kosten later alsnog vergoed te krijgen. In dat geval moet je de kosten voorschieten en dien je bij thuiskomst in Nederland de kosten in bij Pon Center. Vraag dus om een factuur. Je gerepareerde auto moet je zelf ophalen bij de Škoda-dealer.
Vervangend vervoer
Bij vervangend vervoer kan het zijn dat deze door de Škoda-dealer wordt geregeld of door een externe verhuurmaatschappij; het kan voorkomen dat je zelf je auto dient op te halen bij en/of weg te brengen naar de externe verhuurmaatschappij, in dat geval kun je hem dus niet achterlaten bij de lokale Škoda-dealer.
Škoda Serviceplan
Als de Škoda-garage de reparatie heeft uitgevoerd, worden 2 stempels in het Serviceplan van je Škoda gezet. Dit bewijst dat je auto aan de voorwaarden van de Mobiliteitsservice voldoet. Voor gratis hulp: houd dit Serviceplan altijd in je auto.
Hulpverlening als reparatie niet direct lukt
Het kan gebeuren dat een reparatie ter plekke niet mogelijk is, en je auto naar de dichtstbijzijnde Škoda-dealer moet worden vervoerd. Als dan blijkt dat reparatie binnen een redelijke termijn niet mogelijk is, dan bepalen we de beste oplossing:
- Een vervangende auto (maximaal 3 dagen) of
- Een hotelovernachting voor jou en je passagiers, of
- Een andere vervoersmogelijkheid.
De kosten van de hulpverlening zijn voor Škoda. Zelf betaal je slechts de reparatiekosten.
De voordelen van Škoda Service bij Pon Center
- Vlot, vakkundig en vertouwd
- De hoogste kwaliteit
- Transparant en betrouwbaar
- Škoda Mobiliteitsservice
- 4 jaar garantie op reparaties en onderdelen
- Behoud van fabrieksgarantie
- Hoge restwaarde